Watchmen preqüel·la…

14 02 2012

Voltant per la xarxa m’he adonat que hi ha un tema que preocupa o, com a mínim, no deixa dormir tranquil a més d’un. Resulta que la gent de DC ha decidit publicar una sèrie de còmics que faran les funcions de preqüel·la de la gran obra de l’Alan Moore, Watchmen. El debat se centra en decidir si s’ha de fer o no i, els defensors del treball del britànic es posen les mans al cap dient que Watchem és una obra tancada i que no té sentit buscar-li tres peus al gat. Raó no els en falta però a mi personalment la idea no em molesta. Penso que la publicació d’aquests còmics no farà pas que Watchmen deixi de ser una obra mestra i, sincerament, a mi sempre m’han agradat les publicacions d’aquest estil. Em diverteix conèixer el possible origen dels personatges i, tenint en compte que avui dia gairebé has de ser professor de física quàntica per entendre els arcs argumentals d’algunes sèries, històries simples que parlin dels motius pels quals un heroi ha decidit ser-ho fan que gaudeixi de nou d’aquest art. No vull entrar a valorar si la idea és bona o no des d’un punt de vista de principis morals i artístics, però estic segur que si ho és des del punt de vista del mercat. En massa ocasions, els amants del còmic ens queixem se der una minoria però actituds massa puritanes no ajuden de cap de les maneres a fer cultura de la nostra passió. Quan els publiquin segur que me’ls compro.

Accions

Information

9 responses

14 02 2012
David de "Còmic-Ficció"

Tens raó quan dius “avui dia gairebé has de ser professor de física quàntica per entendre els arcs argumentals d’algunes sèries”.

I també es cert que el món del còmic te que sortir de l’armari (en el nostre programa ja saps que ho estem intentant).

Però també es cert que un canguelo s’apodera de tots els que tenim una obra en l’altar, sigui quina sigui, quan algú vol tocar alguna cosa.

Hagués ajudat a calmar al galliner si l’Alan Moore hagués co-guionitzat aquestes noves publicacions, però donem un vot de confiança, almenys no és un “reboot” o “remake” o “reloaded” o com diantre es digui de l’obra magna Watchmen.

Per cert a mi la peli em va impactar i a la vegada cautivar.

15 02 2012
elcommutador

Jo porto llegint tebeos en públic des de que vaig aprendre a llegir i haig de dir que, de mica en mica, la gent ho sembla acceptar millor a mida que passen els anys.

Si obres com aquesta ajuden a captar lectors i a fer més acceptat els tebeos, millor que millor. I si, a sobre, són bons tebeos, ja serà la llet!

Ara bé David, no t’enganyis: el que faria vendre tebeos d’aquests a parlades seria que l’Alan Moore demandés DC, digués que en Didio és l’Anti-Crist per permetre publicar aquest tebeos i fes màgia negra contra els autors jejejeje

15 02 2012
rustu

Seria molt bona… De fet l’amic Moore n’és ben capaç!

15 02 2012
rustu

Recorda que el mateix Moore va fer un treball semblant amb The Spirit de Will Eisner i a tothom li va semblar bé. Penso que la gent ha de ser capaç de separar el gra de la palla. Com dèia aquell sabi: Una cosa és una cosa i una altra cosa és una altra cosa!

15 02 2012
elcommutador

De nou, totalment d’acord.

15 02 2012
rustu

Per cert, jo hi ha sèries amb les que em perdo. M’adono que, en massa ocasions, el còmic modern em supera. Potser és que sóc d’una altre època hehe.

A mi també em va encatar la pel·lícula, per això donaré un vot de co fiança als editor de Before Watchmen

15 02 2012
elcommutador

Totalment d’acord, company! (Espero que els publiquin digitalment el mateix dia que en paper).

24 02 2012
Moroboshi

Jo sóc obert en aquest sentit. M’agraden les adaptacions cinematogràfiques, que els més radicals sempre demonitzen, i m’agraden propostes com aquestes.

Sigui bona o no, compti amb el vistiplau d’en Moore o no (que no hi compta), l’obra no tacarà en absolut la peça de museu original, de manera que per mi endavant.

24 02 2012
elcommutador

Estem d’acord, noi!

Deixa un comentari

